Analisi di a formula di resina epossidica
2022-12-14
Epossi risina hè generalmente usatu inseme cù additivi per ottene u valore di l'applicazione. L'additivi ponu esse selezziunati secondu diversi usi. L'additivi cumuni includenu agenti di curazione, modificatori, filler, diluente è altri.
L'agente di curazione hè un additivu indispensabile. L'agente curante deve esse aghjuntu per l'adesivu, u revestimentu è u castable, altrimenti a resina epossidica ùn pò micca esse guarita. A causa di e diverse esigenze di applicazione è di prestazione, ci sò ancu esigenze diverse per a resina epossidica, l'agente di cura, modificatore, riempimentu, diluente è altri additivi.
1. Selezzione di resina epossidica
a) Sceglite da u scopu
Hè megliu selezziunà a resina cù un valore epossicu mediu (0.25-0.45) cum'è adesivu, cum'è resina epossidica e44 è 634; Hè megliu selezziunà resina cù un altu valore epoxy (0.40) cum'è castable, cum'è resina epossidica e51 è 6101; In generale, a resina cù valore epoxy bassu (<0.25) hè usata cum'è revestimentu, cum'è 901, 904, 907, 909, etc.
b) Selezziunà da a forza meccanica
A resina cù un altu valore epoxy hà una forza più altu, ma hè fragile; A forza di a resina epossidica hè bona à a temperatura alta è bassa; Se u valore epoxy hè bassu, a forza hè povira à alta temperatura. Perchè a forza hè ligata à u gradu di crosslinking, u gradu di crosslinking hè altu quandu u valore epoxy hè altu, è u gradu di crosslinking hè bassu quandu u valore epoxy hè bassu, chì provoca a diferenza di forza.
c) Selezziunate da u requisitu di u funziunamentu
Ùn hè micca bisognu à esse resistente à a temperatura alta è hà pocu esigenza di forza. Hè spiratu chì a resina epossidica pò secca rapidamente è ùn hè micca faciule di perde. A resina cù valore epossidichi più bassu pò esse sceltu; Se vulete una bona permeabilità è forza, pudete sceglie a resina cù un valore epoxy più altu.
2. Selezzione di l'agente di cura
a) Tipu di agenti di cura
L'agenti curativi cumuni per a resina epossidica includenu ammina alifatica, ammina aliciclica, ammina aromatica, poliammide, anidride acida, resina e ammina terziaria. Inoltre, UV o luce pò ancu guarisce a resina epossidica sottu l'azzione di photoinitiator. L'agenti di cura di l'amina hè generalmente utilizatu per a curazione à a temperatura di l'ambienti o a bassa temperatura, mentre chì l'anhydride è l'agenti di cura aromaticu sò comunmente usati per a cura di riscaldamentu.
b) Dosage di l'agenti di cura
i. Quandu l'amina hè aduprata cum'è agente di reticulazione, a formula seguente hè aduprata per u calculu
dose di ammina = mg/hn
Où:
M = pesu moleculare di ammina
Hn = numeru di l'idrogenu attivu
G = valore epossidico (equivalente epossidico per 100 grammi di resina epossidica)
A gamma di cambiamentu ùn deve esse più di 10-20%. Se l'amina eccessiva hè aduprata per a curazione, a resina diventerà fragile. Se a dosa hè troppu chjuca, a curazione ùn hè micca perfetta.
ii. Quandu si usa l'anhydride d'acidu, hè calculatu secondu a formula seguente
A quantità di anhydride acidu = mg (0.6-1) / 100
Où:
M = pesu moleculare di anidride
G = valore epoxy (0.6 ~ 1) hè a prova
c) Principi per a selezzione di l'agente di cura
i. Selezziunate da i requisiti di prestazione: alcuni necessitanu resistenza à alta temperatura, alcuni necessitanu una bona flessibilità, è alcuni necessitanu una bona resistenza à a corrosione. Selezziunà l'agente di curazione adattatu secondu e diverse esigenze.
ii. Selezzione da u metudu di curazione: Se certi prudutti ùn ponu esse riscaldati, l'agente di curazione per a cura termale ùn pò esse sceltu.
iii. Selezziunate da u periodu applicabile: u cosiddettu periodu applicabile si riferisce à u tempu da u tempu chì a resina epossidica hè aghjuntu cù l'agente di curazione à u mumentu chì ùn pò micca esse usatu. Per applicà per un bellu pezzu, generalmente sceglite l'anhydride acidu o l'agente di curazione latente.
iv. Selezziunate da l'aspettu di sicurità: in generale, hè megliu avè una toxicità bassa, chì hè cunvenutu per a produzzione sicura.
v. Sceglie da u costu.
3. Selezzione di mudificatore
U scopu di u modificatore hè di migliurà a pruprietà di tanning, a resistenza di cisura, a resistenza à a curvatura, a resistenza à l'impattu è a prestazione d'insulazione di a resina epossidica. I modificatori cumuni è e so caratteristiche sò brevemente introduttu.
a) Gomma Polysulfide: pò migliurà a forza di l'impattu è a resistenza à a buccia;
b) Resina di poliamide: pò migliurà a fragilità è l'aderenza;
c) PVA tert butiraldeide: migliurà a resistenza à l'abbronzatura d'impattu;
d) Gomma di nitrile: migliurà a resistenza di tanning impact;
e) Resina fenolica: pò migliurà a resistenza à a temperatura è a resistenza à a corrosione;
f) Resina di poliester: migliurà a resistenza di tanning impact;
g) Urea formaldehyde melamine resina: aumenta a resistenza chimica è a forza;
h) Resina furfurale: migliurà a prestazione di curvatura statica è a resistenza à l'acidu;
i) Resina vinilica: migliurà a resistenza à a sbucciatura è a forza di l'impattu;
j) Isocyanate: riduce a permeabilità di l'umidità è aumenta a resistenza à l'acqua;
k) Resina di silicone: migliurà a resistenza à u calore
A dosa di gomma di polisulfuru pò esse 50-300%, è l'agente di curazione deve esse aghjuntu; A quantità di resina poliamida è resina fenolica hè generalmente 50-100%, è a quantità di resina di poliester hè generalmente 20-30%. Nisun agente di curazione supplementu pò esse aghjuntu, o una piccula quantità di agenti di curazione pò esse aghjuntu per accelerà a reazione.
In generale, u più modificatore hè utilizatu, più grande sarà a flessibilità, ma a temperatura di deformazione termale di i prudutti di resina diminuirà in cunseguenza. Per migliurà a flessibilità di a resina, l'agenti induritori, cum'è u dibutyl phthalate o dioctyl phthalate sò ancu cumunimenti usati.