Analisi di a Formulazione di Resina Epossidica chì i Tecnici deve Capisce

2024-02-01

  Resina epossidica hè generalmente usatu in cunjunzione cù additivi per ottene u valore di l'applicazione. L'additivi ponu esse selezziunati secondu diversi scopi, è l'additivi cumunimenti usati includenu agenti di curazione, modificatori, riempitivi, diluenti è altri.

 

  Frà elli, l'agenti di curazione sò additivi essenziali, è sò necessarii per adesivi, rivestimenti è castings; altrimenti, a resina epossidica ùn pò micca guarì. A causa di diverse esigenze di prestazione, resine epossidiche, agenti di curazione, modificatori, riempitivi, diluenti è altri additivi anu ancu esigenze diverse.

 

  I. Selezzione di Resina Epoxy

 

  1. Selezziunà basatu nantu à scopu

  Per l'adesivi, hè megliu aduprà resine cù valori epossidichi medii (0.25-0.45), cum'è 6101 è 634; per i castings, resine cù alti valori epossidichi (0.40) sò preferiti, cum'è E51/YD128 e 6101/E44; per i rivestimenti generali, resine cù valori epossidichi bassi (<0.25) sò generalmente scelti, cum'è 901, 904, 907 è 909.

 

  2. Selezziunà basatu nantu à forza miccanicu

Resini cù alti valori epossidichi anu più forza ma sò più fragili; e resine cù valori epossidichi medii anu una bona resistenza à e temperature alte è bassu; resine cù valori bassu epossidichi hannu forza più bassu à altu temperature. Questu hè duvuta à a relazione trà forza è crosslinking. Valori epossidici più elevati risultano in una reticolazione più elevata dopo l'indurimento, mentre i valori epossidici più bassi risultano in una reticolazione più bassa, portando a differenziazioni di forza.

 

  3. Selezziunà basatu nantu à esigenze upirativu

Per l'applicazioni chì ùn anu micca bisognu di resistenza à a temperatura alta è cù esigenze di forza bassa, resine cù valori epossidichi più bassi chì si seccanu rapidamente è sò menu propensi à a perdita pò esse sceltu. Per l'applicazioni chì necessitanu una bona penetrazione è una forza più altu, si ponu selezziunà resine cù valori epossidici più alti.

 

  II. Selezzione di l'agenti di cura

 

  1. Tipi di agenti curativi

  L'agenti di polimerizzazione di resina epossidica comunemente usati include ammine alifatiche, ammine cicloalifatiche, ammine aromatiche, poliammidi, anidridi, tipi di resine e ammine terziarie. Inoltre, sottu à l'azzione di fotoiniziatori, a luce ultravioletta o u lume pò ancu guarisce a resina epossidica. Curing à a temperatura di l'ambienti o a bassa temperatura generalmente usa agenti di cura di tippu ammina, mentre chì a cura di riscaldamentu usa comunmente anidride è agenti di cura aromatica.

 

  2. Dosage di agenti curativi

  (1) Calculu per l'agenti di reticulazione basati in ammine:

dosage ammina = mg/hn

Induve: m = pesu moleculare ammina, hn = numeru di atomi di l'idrogenu attivi, g = valore epossidicu (numeru di equivalenti epossidichi per 100 grammi di resina epossidica)

A gamma di cambiamentu ùn deve esse più di 10-20%. L'usu eccessivu di l'amina per a cura pò fà a resina fragile, mentre chì l'usu insufficiente pò purtà à una curazione incompleta.

(2) Calculu per l'agenti basati in anidride:

Dosi di anidride = mg (0.6 ~ 1)/100

Dove: m = peso molekulari anidride, g = valore epossidico, (0.6 ~ 1) hè u coefficient sperimentale

 

  3. Principii per a selezzione di l'agenti di cura

(1) Selezziunate basatu annantu à i requisiti di prestazione: sceglite l'agenti di curazione adattati in basa di diverse esigenze, cum'è resistenza à alta temperatura, flessibilità è resistenza à a corrosione.

(2) Selezziunate basatu nantu à u metudu di curazione: I prudutti chì ùn ponu esse riscaldati ùn anu micca aduprà agenti curati termali.

(3) Selezziunate basatu nantu à a vita di u pote: Sceglite un agentu di curazione adattatu basatu nantu à a vita di u pote, chì si riferisce à u tempu da aghjunghje l'agente di cura à a resina epossidica finu à ch'ella ùn hè più utilizable. Per una vita più longa, l'anhydride o l'agenti curativi latenti sò generalmente scelti.

(4) Selezziunate basatu nantu à a sicurità: Opte per l'agenti di curazione cù bassa toxicità per facilità a produzzione sicura.

(5) Selezziunà basatu nantu à u costu.

 

  III. Selezzione di Modificatori

 

  I modificatori sò usati per migliurà a flessibilità, a forza di taglio, a forza di curvatura, a resistenza à l'impattu è e proprietà d'insulazione di e resine epossidiche. I modificatori cumuni è e so caratteristiche sò brevemente introduttu.

 

(1) Gomma Polythiol: Migliora a forza di l'impattu è a resistenza à a buccia;

(2) Resina di poliamide: Migliora a fragilità è aumenta l'aderenza;

(3) Polyvinyl butyral: Aumenta a resistenza à l'impattu;

(4) Gomma nitrile: Aumenta a resistenza à l'impattu;

(5) Resina fenolica: migliurà a temperatura è a resistenza à a corrosione;

(6) Resina di poliester: Aumenta a resistenza à l'impattu;

(7) Melamine formaldehyde resina: Aumenta a resistenza chimica è a forza;

(8) Resina Furfural: Improves pruprietà flexural è resistenza à l'acidu;

(9) Resina di vinile: Aumenta a resistenza à a buccia è a forza di l'impattu;

(10) Isocyanate: Reduce a permeabilità di l'umidità è aumenta a resistenza à l'acqua;

(11) Resina di silicone: migliurà a resistenza à u calore.

 

  A quantità di gomma polythiol è altri modificatori pò varià da 50-300% è necessitanu agenti curativi. L'usu di resina poliamida è resina fenolica hè generalmente 50-100%, mentri l'usu di resina di poliester hè tipicamenti 20-30%. Agenti curativi supplementari ponu esse aghjuntu in picculi quantità per accelerà a reazione.

In generale, u più modificatori utilizati, più grande hè a flessibilità, ma a temperatura di distorsione di u calore di u pruduttu di resina diminuisce in modu currispundente. Per migliurà a flessibilità di a resina, l'agenti duru, cum'è dibutil ftalate o dioctyl ftalate sò spessu usati.

 

  IV. Selezzione di Fillers

 

  A funzione di i filler hè di migliurà certe proprietà di u pruduttu, migliurà e cundizioni di dissipazione di u calore durante a curazione di a resina, riduce a quantità di resina epossidica aduprata è i costi più bassi. Diversi riempitivi ponu esse selezziunati secondu l'applicazione. Hè megliu per a dimensione di i fillers per esse menu di 100 mesh, è a quantità utilizata dipende da l'applicazione. Brevi introduzioni à i fillers cumunimenti usati sò i seguenti:

 

Fibre d'amianto è fibre di vetru: Aumenta a tenacità è a resistenza à l'impattu;

Polvere di quartz, polvere di ceramica, polvere di ferru, cimentu è corindone: Aumenta a durezza;

Alumina, ceramica, polvere d'amianto, polvere di gel di silice è cimentu à alta temperatura: migliurà l'aderenza è a forza meccanica;

Polvere d'amianto, polvere di quartz, è polvere di petra: Reduce u shrinkage;

Polvere d'aluminiu, polvera di ramu, polvera di ferru, è altre polveri metalliche: Aumenta a conduttività termica è elettrica;

Polvere di grafite, polvera di talcu, polvera di quartz: migliurà a resistenza à l'usura è a lubricità;

Corindone è altri abrasivi: migliurà a resistenza à l'usura;

Polvere di mica, polvere di ceramica, polvera di quartz: Aumentà l'insulazione;

Diversi pigmenti è grafite: Fornite culore;

Inoltre, hè statu dimustratu chì l'aghjunzione di cumposti d'ossidu cum'è P, As, Sb, Bi, Ge, Sn è Pb in picculi quantità (27-35%) pò mantene l'aderenza sottu alta temperatura è pressione.

 

  V. Selezzione di Diluenti

 

  A funzione di diluenti hè di riduce a viscosità è di migliurà a penetrabilità di a resina. I diluenti ponu esse categurizzati in tipi inerti è attivi, è l'usu generalmente ùn supera u 30%. I diluenti cumuni includenu: diglicidil etere di bisfenol A, triglicidil etere di glicerol, glicidil etere di propilfenol, glicidil etere di butilfenol, glicidil etere di etilfenol, glicidil etere di propilfenol, diluenti inerti, xilene, toluene, acetone, etc.

 

  Prima di aghjunghje l'agente di curazione, hè necessariu di verificà tutti i materiali utilizati, cumprese a resina, l'agente di cura, u filler, u modificatore, u diluente, etc., per assicurà chì risponde à i seguenti requisiti:

(1) Libera da l'umidità: i materiali chì cuntenenu l'umidità deve esse seccu prima, è i solventi chì cuntenenu una piccula quantità d'acqua anu da esse usatu u più pocu pussibule.

(2) Purità: U cuntenutu di impurità, senza l'acqua, deve esse idealmente sottu à 1%. Quandu si usa una piccula quantità, i materiali di qualità reagenti sò preferiti.

(3) Capisce se i materiali sò scaduti.


Send